Органічна та натуральна косметика — у чому різниця? І наскільки такі засоби є ефективними?

Органічна та натуральна косметика — у чому різниця? І наскільки такі засоби є ефективними?

Natural, Clean, Vegan, Organic, Eco – такі маркування все частіше зустрічаються на упаковках косметичних засобів. У чому їхня принципова відмінність, як натуральність складів позначається на ефективності та впливі на шкіру і що взагалі все це означає, розуміємось разом з експертами.

Органічна та натуральна косметика

Основна плутанина виникає між цими двома поняттями, які іноді навіть сприймають як синоніми. Це, звісно, ​​негаразд. "

У певному сенсі це «золотий стандарт» виробництва: така продукція має бути виготовлена ​​із чистої органічної сировини, яка вирощена або на власній фермі бренду, або на плантації постачальника, в якому замовник упевнений. 

Компаній, які видають такий сертифікат, не так багато — найвідомішими вважаються італійськими та німецькими. І отримати його досить складно — компанія має надати низку документів, тестів та лабораторних висновків.

Простий приклад: припустимо, фермер вирощує виноград на власній ділянці. Він його правильно доглядає, не використовує шкідливих добрив, стежить якості. Якщо він сам вирішив виготовити зі своєї чистої сировини, наприклад, масло - це буде натуральний, але не органічний продукт. А от якщо він отримав сертифікат про те, що його виробництво справді безпечне для навколишнього середовища і відповідає принципам органічного виробництва, тоді засіб, виготовлений із цієї сировини, вважатиметься органічним.

Який склад – органічний?

Важливим виявляється не лише якість, а й кількість. Валерія Качалова, керівник відділу навчання Natura Siberica, пояснює, що органічним засіб може вважатися лише у тому випадку, якщо у ньому міститься не менше 95% натуральних інгредієнтів та певна кількість органічних компонентів. Яке саме – регулює компанія, яка видає сертифікат.

Наприклад, за європейським стандартом Cosmos STD відсоток введення органіки для продуктів, що не змиваються, — від 20%. Також враховується принцип «зеленої хімії» при виробництві інгредієнтів, аудит всього циклу процесу виробництва, заборона використання мінеральної сировини тощо.

Основні вимоги до органічної косметики:

  • Містить щонайменше 95% інгредієнтів натурального походження;
  • Більше 10% сертифікованих інгредієнтів з ферм та плантацій; Виробництво сировини не шкодить довкіллю;
  • У процесі вирощування інгредієнтів не застосовуються штучні добрива;
  • Не містить силіконів, парабенів, формальдегідів та інших синтезованих речовин;
  • Не містить компонентів тваринного походження;
  • Не тестується на тварин.

Натуральна косметика фактично відповідає тим самим вимогам, що й органічна (тобто її виробництво нешкідливе, а у складах використовуються екологічно чисті інгредієнти), але вона не має сертифікату.

Vegan, Clean, Eco, Cruelty Free - що це означає?

Ще кілька маркувань, які можуть ввести в оману. Розберемося, про що каже кожна з них:

Веганська косметика означає, що у продукті відсутні компоненти тваринного походження, не проводилися тести на тварин та генах тварин, виключено експлуатацію тварин. Такий засіб може бути з відповідним лейблом однієї з організацій, що сертифікують чи асоціацій, або не мати його. Тоді усвідомленому споживачеві доведеться витрачати час на перевірку складів, принципів компанії, етичного ставлення до тварин тощо. 

"Чистий" склад (clean) має на увазі прозорість - це максимально зрозуміла формула, а не складні сполуки на етикетці. Іноді бренд пише на упаковці «96% натуральних компонентів», але коли виникає питання, що становлять інші 4%, деякі виробники не можуть відповісти на нього. Те саме стосується загальних назв, незрозумілих споживачеві. В ідеалі етикетка повинна пояснювати все і включати не більше 5-6 інгредієнтів.

Екологічна косметика – найскладніша категорія з погляду класифікації. Кожен бренд у приставку «еко-» може вкладати різний зміст: наприклад, безпека для довкілля; наявність відповідного сертифіката; екологічне виробництво та інше. З великою ймовірністю, продукція з маркуванням eco-friendly не міститиме барвники, ароматизатори та консерванти синтетичного походження, а також відрізнятиметься упаковками, які не порушують баланс навколишнього середовища.

Етичний підхід до виробництва, відзначений значком як кролика, передусім свідчить у тому, що засіб не тестувалося на тварин. Cruelty free це комплексне поняття, що означає безпечне виробництво для всієї екосистеми. У цьому сенсі вся планета - це теж жива істота.

Термін придатності до натуральної косметики

Відомо, що синтетичні консерванти додаються до косметики насамперед у тому, щоб продовжити термін їх зберігання. Але це не означає, що в органічній чи натуральній продукції немає консервантів — є, але вони також натуральні. Наприклад, ефірні олії чи фруктові кислоти. Якщо їх активності недостатньо, виробники вдаються до консервантів, ідентичних натуральним - бензойна, сорбінова, саліцилова кислоти та бензиновий спирт. Від природних вони відрізняються лише тим, що їх виробляють у лабораторії. Південнокорейська марка Rated Green, спрямована на створення здорового мікробіома шкіри голови, виготовляє всі засоби з масел холодного віджиму – таким чином зберігаються всі корисні властивості компонента та не руйнуються природні хімічні сполуки.

Не завжди зміна консистенції означає, що засіб зіпсувалося. Іноді можна побачити розшаровування формули: наприклад, у баночці з кремом для тіла може виникнути невеликий осад. За словами експерта, це пов'язано з різною щільністю олії та води, і така реакція – нормальна. При зіткненні зі шкірою засіб буде рівномірно розподілятися і, як і раніше, ефективно працювати. Часто це показник, що засіб натуральний і в ньому немає додаткових компонентів-пустушок, які додаються тільки для того, щоб текстура у флаконі виглядала презентабельно.

Алергічність – міф чи реальність?

Ще одна суперечлива тема — чи органічна косметика викликає алергію чи, навпаки, завдяки своїй натуральності підходить усім?

Відповідь проста: абсолютно будь-який, навіть найнешкідливіший на перший погляд компонент, може бути алергеном для конкретної людини, причому незалежно від того, органічний він чи хімічний. В органіці інгредієнтів-алергенів чимало — переважно це стосується продуктів бджільництва та цитрусових. І рекомендує утриматися від застосування засобів, у яких є продукт, що спричиняє алергічну реакцію на харчовому рівні. Тобто, якщо ви знаєте про непереносимість меду або апельсинів, не варто використовувати косметику, у складі яких вони присутні. У всіх інших випадках діє універсальне правило експрес-тесту косметики на алергічність: нанесіть невелику кількість на зап'ястя або область ліктьового згину; якщо протягом півгодини не виникло сверблячки та почервоніння, швидше за все, засіб вам підходить.

Як розпізнати грінвошинг

Не варто забувати про маркетингові стратегії, які мають на меті створити ілюзію натуральності та екологічності. Деякі бренди неправомірно ставлять маркування на флаконах або значно перебільшують інформацію.

Грінвошинг дуже популярний у всіх країнах світу. І чим гостріше постає питання екологічності чи етичності компанії, тим винахідливішим стає виробник. Якщо це, наприклад, сертифікована веганська косметика, цей факт має бути перевірений відповідною організацією. Грінвошингом це стає у випадку, якщо відмітка про відсутність тестів не відповідає дійсності та створена лише для привернення уваги покупця.

Як перевірити косметику

Перевірити відповідно до стандартів якості засобу можна на сайті організації або асоціації, яка видала сертифікат. Якщо вона відсутня, необхідно перевірити все самостійно. Окремі компоненти можна переглянути, наприклад, на порталі EWG Skin Deep та інших подібних ресурсах. А про етичність бренду - дізнатися в організацій типу PETA або запитати інформацію безпосередньо у виробника косметики.

Висновок

Ключова різниця між поняттями «органічна» та «натуральна» косметика полягає в наявності чи відсутності відповідної сертифікації. Спеціальні організації - наприклад, американські USDA і NSF або європейська Cosmos STD - визначають, скільки інгредієнтів, вирощених на фермах, міститься у засобі.

Органічний склад - той, у якому використовується не менше 95% компонентів натурального походження, немає штучних та синтезованих речовин, а виробництво не шкодить навколишньому середовищу. Все це не означає, що термін придатності у такої косметики дуже короткий — у складах немає синтетичних консервантів, але є натуральні, які не менш ефективно справляються із завданням.

Маркування Vegan, Clean, Eco, Cruelty Free не обов'язково означають, що органічний засіб — він може бути натуральним, зрозумілим за складом, безпечним з точки зору виробництва і екологічним від формули до упаковки.

Ефективність натуральної косметики залежить від багатьох факторів, починаючи від спрямованості продукту та закінчуючи тривалістю застосування засобу. Ще більш індивідуальне питання алергічності: в органіці можуть утримуватися інгредієнти, що викликають реакцію, тому перед застосуванням слід уважно вивчити склад та протестувати засіб на невеликій ділянці тіла.

Купить rituals cosmetics на официальном сайте в Украие